Wydawać by się mogło, ze obsługa klienta to nic trudnego, zawsze powinna być dobra, przecież nie ma w tym nic trudnego i wymagającego. Niestety jest to błędne myślenie. Wyobraźmy sobie taką sytuację, wchodzimy do sklepu, wita nas w nim Pani w poplamiony fartuchu, z rozczochraną fryzurą i krzyczy do nas z drugiej części sklepu: “Czego Pan chce”? Drugi przykład: Kupujesz coś w sklepie internetowym, okazało się, że zamówieniem jest coś nie tak, próbujesz skontaktować się telefonicznie lub mailowo ze sprzedawcą, ale niestety po drugiej stronie brak kontaktu, bo jak się po czasie dowiadujesz sprzedawca był na urlopie lub akurat jest sezon, a sprzedawca ma za mało pracowników. Przykłady te obrazuję, że obsługa klienta nie zawsze jest dobra i pewnie zdarzyło nam się zetknąć w zaprezentowaną sytuacją. Na pewno każdy z nas odniesie wrażenie w obu przypadkach że z obsługa klienta coś poszło nie tak.
Niestety większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że to od obsługi klienta zależy, ile pieniędzy klient zostawi w naszej firmie. Warto tutaj również zaznaczyć, że niestety większość firm nie radzi sobie z obsługą klienta, traktują to jak przymus, coś co jest dodatkiem do ferowanego przez nas asortymentu i co nie przynosi nam żadnych dochodów. Niestety jest to bardzo błędne myślenie.
Jeśli klient zostanie dobrze obsłużony, przez osobą o nienagannej prezentacji, która dodatkowo będzie miłą i uprzejma, do tego prawidłowo zbada potrzeby klienta i zastosuje odsprzedaż produktów lub usług, które łączą się z potrzebą klienta (kiedy klient chce długopis, proponujemy mu również notatnik), wtedy zyski naszej firmy zaczną rosnąć, a klient zadowolony z obsług będzie nie tylko do nas wracał, ale również polecał nas innym.