Czym jest profesjonalna obsługa Klienta?
- budowanie relacji z klientem w taki sposób, aby czuł zadowolenie z faktu, że rozpoczął działalność właśnie z naszą firmą
- traktujemy klienta jako partnera – troszczymy się zarówno o jego potrzeby jak i sukces w podjętych przez niego działaniach
- jest to strategia firmy, która stawia klienta zawsze na pierwszym miejscu, w każdym aspekcie działalności firmy
- komunikacja z klientem w taki sposób aby osiągnąć z nim porozumienia, zarówno na poziome emocjonalnym, werbalnym jak i interesów
Traktuj Klienta jak gościa w Twoim Domu – poczuj się Gospodarzem.Wtedy Twoi Klienci będą chcieli do Ciebie wracać.
Jeśli chcemy aby klient był lojalny wobec naszej firmy, musimy zadbać o zaspokojenie jego wewnętrznych potrzeb i oczekiwań. Powinniśmy kierować się naszym własnym systemem wartości i co sami uznalibyśmy za godne polecenia w relacji z klientem.
Należy przy tym pamiętać, że każdy może kierować się innym systemem wartości, dla dla różnych osób najważniejsze mogą być :
cena
jakość
dostępność
profesjonalizm
czas realizacji
Pamiętaj o tym, że młodzi przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem, często mają ograniczone fundusze i jako główny czynnik decydujący o swoim wyborze stawiają niską cenę. Watro spojrzeć na zaprezentowany poniżej procentowy udział czynników decydujących o odejściu z naszej firmy do konkurencji (badania pochodzą z książki, Janelle Barlow i Dianny Maul zatytułowanej „Wartość emocjonalna” wydanej w 2000 roku)
1 % – inne powody
3 % – przeprowadzka
5 % – zmiana przyzwyczajeń
9 % – z powodu ceny
14 % – z powodu jakości produktu
68 % – z powodu złej jakości obsługi Klienta