Czym jest telemarketing?
Często słysząc słowo telemarketing mamy negatywne skojarzenia, ale czy słusznie ? Jest to jedna z najszybszych i najefektywniejszych form zdobywania klientów. Konsultant łączy się bezpośrenio z klientem i oferuje nasze produkty lub usługi. Co ważne w zależności od oferowanego asortymentu, możemy przygotować gotowe scenariusze przebiegu rozmowy z klientem.
Bardzo ważnym aspektem w prowadzeniu tego typu kampanii jest to, aby osoby pracujące w naszym call center miały do tego odpowiednia predyspozycje. Ważne jest łączenie umiejętności w łatwości nawiązywaniu relacji z klientem z dużo wiedzą: o produkcie, znajomość zagadnień technicznych, znajomość języków obcych.
Osoby pracujące w ten sposób z klientem powinny wyróżniać się umiejętnością myślenia analitycznego, rzeczowego zadawania pytań, co przełoży się na podejmowania przez klientów decyzji a tym samy na współczynnik konwersji.
Czy warto postawić na telemarketing w firmie?
– pozwala w szybki sposób zdobyć nowych klientów
– niski koszt pozyskania nowego klienta
– więcej sprzedanych produktów w krótkim czasie
– gotowe narzędzia i program wspierające telemarketing